Søk

Kurs i Salg og kundebehandling i Kristiansand

Fra 05.02.2015 kl. 12:00, til 05.02.2015 kl. 19:00

Årets nyttårsforsett: Jeg vil bli en bedre selger!

Ønsker dere økt omsetning og bedre lønnsomhet?

Meld deg/dere på kurs i salg og kundebehandling og lær nødvendig verktøy og metoder.  Vi har i samarbeid med Evan-Jones finsnekret en suksessoppskrift i form av et utviklingsprogram i salg og kundebehandling.

Formål

Formålet med dette programmet er å gi den enkelte deltaker de nødvendige salgsverktøyene de trenger for å kunne øke både omsetning og lønnsomhet i egen bedrift.

Det hele starter med å utvikle og arbeide strukturert etter en tydelig strategiplan, som må si noe om hvordan ta vare på og utvikle eksisterende kunder, samt en strategi for hvordan skaffe nye kunder.

Salg handler i all hovedsak om psykologi og kommunikasjon. Målet vårt er å gi den enkelte deltaker en forståelse for deres rolle som selger og kunderådgiver i ulike faser av salgsarbeidet. Det handler om kundeforståelse og kommunikasjonsferdigheter overfor ulike typer kunder. Til slutt må de vite hvordan de skal overbevise, argumentere og avslutte salget.

Alt dette for at du som selger skal kunne sikre at du oppfyller eller overgår kundens forventinger - da vil du oppnå fornøyde og lojale kundene over tid.

Program innhold og praktisk gjennomføring

Utviklingsprogrammet består av 4 samlinger. For å få best mulig læringseffekt og utbytte av dette salgsprogrammet så vil det være 7-10 deltakere på kurset og ca 1 måned mellom hver samling. Hver samling vil ha varighet på ca 6 timer eks. kl 12.00 – 18.00.

Dette er forslag til en plan, men tema og innhold i de ulike samlingene må «leve» slik at vi tar opp/diskuterer de riktige tingene til en hver tid. Det vil derfor være rom for forandringer etter hvert som vi jobber oss fremover mot målet og kanskje ser et endret behov.

Programinnhold som følger:

 

SAMLING 1:

– En tydelig salg- og kundestrategi som gir vekst og økt lønnsomhet

• Utvikling av bedriftens strategiplan for salg og kundearbeid

• Modell for resultatskapning innen salg – gjør de riktige aktivitetene som skaper økt salg

• Styring og utvikling av bedriftens kundeplattform

• Hvordan sikre fornøyde og lojale kunder, som forblir gode ambassadører

 

SAMLING 2:

– Hvordan selge inn noe annet enn bare pris til våre kunder

• Avdekke kundens egentlige behov - hva er det som får kundene til å kjøpe

• Definering av det utvidede produktet og servicehjulet til bedriften

• Hvordan synliggjøre og selge inn økt utbytte og verdi av dine produkter, slik at pris blir mindre viktig

• De ulike fasene i salget og selgerens rolle

 

SAMLING 3:

– Effektiv kommunikasjon og salgsstrategi overfor ulike kundetyper

• Elementene i effektiv kommunikasjon

• *DISA systemet som salgsverktøy

• Forståelse og håndtering av ulike kundetyper

• Salgsstrategi overfor ulike kundetyper i ulike faser av salget

DISA analysen identifiserer menneskers personlige karaktertrekk, adferdsstil og psykologiske behov.
DISA analysen er et viktig verktøy for å gi selvinnsikt og forståelse for seg selv og andre menneskers adferd og behov.

 

SAMLING 4:

– Argumentasjon, forhandlinger og closing av salget

• Spørsmålsteknikker og aktiv lytting

• Håndtering av innvendinger og argumentasjon

• Planlegging og gjennomføring av effektive forhandlinger

• Avslutningsteknikker og closing av salget

 

Nyttig informasjon

Deltakeren vil på siste samling få signert kursbevis for gjennomført program i salg og kundepsykologi og for de enkelte fagmodulene.
Kurssted – samlingen vil blir gjennomført etter nærmere avtale. 
Instruktører – Roger Årdal eller John Anders Nordbø fra Evan-Jones International.

Kurset holdes også i Bergen  23. februar og  på Gardermoen 9. mars. Les mer i kalenderen til  trevare.no

Kursavgift

Deltakerpris kr. 3.450,- + mva pr. samling
Deltakerpris for deltaker 2 fra samme bedrift kr. 2.450,- + mva
Deltakerpris for deltaker 3 fra samme bedrift kr. 1.750,- + mva

 

Følgende er inkludert i prisen:

• Undervisning, • Kursmateriell • Personlige analyser • *Smart kort • Kursbevis

*Dette er noen enkle praktiske kort som i stor grad blir brukt i hverdagen som en grei oppsummering og repetisjon for deltakerne.

 

For ytterligere informasjon – gå inn på www.evan-jones.no eller ta kontakt med daglig leder Roger Årdal, roger@evan-jones.no eller mobil +47 901 87 816

Påmelding til randi@norsktrevare.no  innen 1. februar 2015.


Last ned hele kursprogrammet her

Bookmark and Share
Postboks 7188 Majorstuen, 0307 Oslo | Besøk: NHO Næringslivets Hus, Middelthunsgt. 27, 0368 Oslo | Tlf: 23 08 80 00 |  post@norsktrevare.no